LONG TAIL - Tvorba webstránok Trenčín

Hľadať
counter
www.
Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

LONG TAIL

Dlhý chvost zdvihne návratnosť investícií do SEO - optimalizácie
Potrebujete zvýšiť počet zákaziek a pri tom neinvestovat do reklamy závratné sumy? Dlhý chvost (Long Tail) vám v tom môže pomôcť, pričom vynaložíte minimálnej investície.
Veľká väčšina otázok, ktoré denne ľudia hľadajúci na internete vo vyhľadávačoch (Zoznam, Google) položí, je unikátny. To znamená, že je málo veľmi často hľadaných fráz, a naopak málo kladených otázok, až jedinečných otázok je obrovské množstvo.
Ako využiť potenciál dlhého chvosta hľadaných slov vo vyhľadávačoch

ZADARMO Vám poskytneme analýzu, čo by vám SEO od nás prinieslo.

Čo je to Long Tail / dlhý chvost v SEO




------------obrázok------------



Z obrázku je zrejmé, že existuje len málo často hľadaných slov. Tieto slová, práve preto že sú často hľadané a veľmi všeobecné, majú z hľadiska optimalizácie stránok pre vyhľadávače (SEO) veľmi vysokú konkurenčnosti. To znamená, že je veľa stránok, na ktorých sa slovo vyskytuje, a dostať sa na prvú stránku výsledkov vyhľadávačov je veľmi ťažké, a tým aj drahé.
Napríklad pri hľadaní slova "okno" na Zozname nám Zoznam poskytne viac ako 12 miliónov výsledkov. Google pri hľadaní toho istého slova vypisuje viac ako 20 miliónov výsledkov vyhľadávania, teda viac ako 20 miliónov navzájom si konkurujúcich stránok. Dostať sa do prvej desiatky bude veľmi ťažké. Na druhej strane slovo "okno" hľadá denne na Azet cca 8 000 ľudí v rozšírenej zhode.
Naopak konkrétne frázy, ako je "plastové okná cenník Bratislava", má len 88 000 konkurenčných stránok v indexe Zoznamu a 345 000 stránok na Google. Ale hľadajú ho na Zozname len približne dvaja ľudia denne.
Tieto čísla hodně pletou tých, ktorí práve začínajú sa SEO.
Dlhý chvost (Long Tail) vyjadruje, že počet dotazov na konkrétne frázy, z ktorých každú síce hľadá denne len málo ľudí, tvoria veľkú väčšinu z počtu všetkých otázok denne vyhladavacom položených.  Zoznam uvádza, že za rok 2003 bolo z celkového množstva cez 600 000 otázok denne viac ako 70% unikátnych. To teda znamená, že 70% z celkového množstva otázok bolo položených za deň len raz! To ale teda znamená, že často hľadané otázky tvoria len veľmi mizivé množstvo z počtu všetkých denných dotazov.
Na blogu SEOmoz Rand Fishkin vo videu uvádza že až 20% dotazov hľadaných na google každý mesiac nebolo nikdy pred tým rozmiestnený.
Long tail je skutočne nepredstaviteľne rozsiahly.

Nevýhody často hľadaných slov

1.   Málo konkrétne slová - príliš všeobecné

Hľadajúci ešte nevie, čo vlastne chce - len sa snažia zorientovať v danej oblasti -, toto hľadanie pravdepodobne nepovedie k nákupu a ani k dopytu.
2.  
Vysoko konkurenčné => drahé pre SEO

  • Je ťažké dostať sa na takto konkurenčné kľúčové slová do prvej desiatky výsledkov.

  • Vyžaduje to veľa energie udržať sa na takto konkurenčné kľúčové slová v prvej desiatke výsledkov dlhodobo.

SEO zamerané na vysoko konkurenčné kľúčové slová vyžaduje tomu úmerne vysoké investície s malou návratnosťou (nízke ROI).

Výhody Long Tail kľúčových slov

1.   Konkrétne frázy

Hledající vie úplne presne, čo chce => s veľkou pravdepodobnosťou nakúpi alebo pošle dopyt.
2.   Malá konkurencia

Je málo konkurenčných stránok, a preto je ľahké dostať sa na prvú stranu výsledkov vyhľadávania vo vyhľadávačoch.
3.   Podstatne lacnejšie SEO sa stabilnejšími výsledky

SEO zamerané na väčšie množstvo menej konkurenčných fráz je podstatne lacnejšie a zároveň má vyšší pomer návratnosti investícií (vysoké ROI).

Ako získať výhody Long Tail

1.   Mať na webe čo najviac zaujímavých informácií alebo produktov v e-shopu

Čím viac podstránok so zaujímavými a hodnotnými informáciami z daného odboru budete na webe mať, tým dlhšie Long Tail získate.
2.   UGC - User Generated Content

Obsah ktorý tvoria samotní užívatelia webu (blog, fórum, otázky a odpovede, atď).
3.   Mať SEO priateľské webovej stránky

Dodržiavanie SEO štandardov na vašich stránkach.
4.   Mať dostatočne silný web s veľkým množstvom kvalitných spätných odkazov

So získaním dlhého chvosta kľúčových slov je tiež veľa práce, ale je to oveľa efektívnejšie investície, ako sa len pídit po často hľadaných frázích, ktoré sú silne konkurenčný, a preto predražené. Dobrou kombináciou je dlhý chvost zameraný na konkrétne frázy a SEO - optimalizácia zameraná na polokonkrétní kľúčové frázy. SEO výrazne zosilnie efekt dlhého chvosta (Long Tail efekt).

 
 
Google PageRank
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky